Welcome to MY SIDE of da WORLD

.. YOU all can know ALL about MY LIFE in here ..
This is how my STORY begins ,,

C I N T A

Photobucket

T e m a n T e m a n

Friday, November 12, 2010

ANTARA LELAKI DAN WANITA

# Kat dunia nie kenapa banyak sangat kedai/cinema/club ada hari2 special untuk wanita seperti “Ladies day/Ladies night/Ladies first. ada yang dapat discount dan ada jugak yang dapat/masuk free. kalau Bizz stategi untuk menarik kaum lelaki datang memang tak logik sedangkan populasi wanita seluruh dunia lebih ramai dari kaum lelaki

# Kenapa bila ada pasangan yang putus kasih/tunang/cerai. belum dengar cerita siap betul siapa salah. Tanggapan umum pertama mesti dia salahkan lelaki dulu.?baik sangat ke perempuan sekarang nie?

# Bayangkan seorang awek terjatuh dari kerusi, orang akan kata” awek tue nampak bodoh..TAPI cute sangat..”,tapi kalau lelaki yang terjatuh kerusi orang akan kata bangang,bodoh,pondan…lutut longgar..tak minum Tongkat Ali”

# Bayangkan kalau pempuan gie balai polis pastue buat report yang BF dia rogol dia..tak sampai setengah jam BF dia tue dah masuk dalam lokap, Cuba kalau lelaki yang buat report kena rogol ngan GF dia..agaknyer 1jam kena bantai gelak ngan polis dulu.”

# Kenapa kalau kita nampak perempuan berjalan berpimpin tangan, Umum akan cakap “wah..cutenya diorang tue..”,tetapi kalau Lelaki berjalan berpimpinan tangan. terus kita cop orang tue “GAY”.

# Kenapa kalau orang pempuan nangis umum akan kata “Lumrah wanita,kaum yang lemah”. Tetapi kalau laki nangis umum kata “Eleh.. gembeng,tak macho,pondan”. Menangis nie dah di registerkan hanya untuk wanita je ke.? ”

# Kenapa wanita sentiasa menuntut hak yang sama taraf dengan lelaki, tetapi bila lelaki minta hak keistimewaan yang ada pada wanita..mereka bikin Kongres Pertahan Hak Wanita..”

# Kenapa kalau ada kereta awek pancit tepi jalan,sekali dia angkat tangan mintak tolong 10 kereta yang berhenti. Tapi kalau kereta pakcik tua pancit tepi jalan dan mintak tolong, ada ke pempuan berhenti nak tolong? (yang ada pon Towing truck nak tolong berupah $$$).

# Kenapa KTM Komuter ada gerabak “Pink” untuk wanita sahaja.mana2 lelaki yang masuk gerabak pink akan kena halau/didenda. Tetapi bila masuk gerabak lelaki boleh ader pulak wanita kat dalam tue..tak pulak diorang kena halau/didenda..adil ke.?

# Kenapa tandas awam (terutama di Shopping Complex).Tandas wanita teramat la Privacy. jangan kata nak tengok,jeling sikit pon diorang kata pervert/gila sex..Tetapi tandas lelaki langsung tak privacy..sebab selalu diceroboh oleh makcik2 cleaner.

“Sehebat mana lelaki, ia tetap di zahirkan melalui perempuan”.

“Tangan yang menghayun buaian, mampu mengoncang dunia

“Dibelakang seorang lelaki yang hebat, adalah seorang wanita





No Comment !

P/s ; LADIES lebey diutamakan drpd LELAKI .

2 comments:

husniah zaimah said...

i like this \.. hihi

Bayangkan kalau pempuan gie balai polis pastue buat report yang BF dia rogol dia..tak sampai setengah jam BF dia tue dah masuk dalam lokap, Cuba kalau lelaki yang buat report kena rogol ngan GF dia..agaknyer 1jam kena bantai gelak ngan polis dulu.”

CikCinta said...

L I K E it too hus . thnx 4 da comment & support my blog . thnx mahaguru ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...